Práce se SEO agenturou vyžaduje otevřenost a důvěru. Skvěle to ilustruje případ klienta, který se na nátlak našich specialistů rozhodl k odvážným krokům, které vyústily ve velkolepé zvýšení viditelnosti ve výsledcích vyhledávání.
123Łazienka je internetový obchod nabízející komplexní vybavení koupelen a kuchyní, který působí v oboru již více než deset let. Klient dosud s žádnou agenturou nespolupracoval a jeho jediným zdrojem návštěvnosti byla služba CENEO. Dlouhá léta byl ve své kategorii webem číslo 1, co se týče objemu prodeje. Cílem klienta bylo vybudovat další silný zdroj příjmů v podobě návštěvnosti z výsledků organického vyhledávání.
Z hlediska organické návštěvnosti je největším obchodem v oboru zákazníka BathroomPlus. Porovnali jsme viditelnost obou obchodů ve vyhledávači. Jak je vidět v grafu, zákazníka a jeho konkurenta dělila propast – BathroomPlus měl více frází v TOP10 než 123Koupelna v TOP50.
Své aktivity jsme s klientem zahájili v dubnu 2018. Naším prvotním úkolem tedy bylo provést důkladnou analýzu hlavního konkurenta, ale i dalších velkých prodejen v oboru klienta. Analyzovali jsme také aktuální trendy ve vyhledávání, abychom zjistili, jaké fráze používají uživatelé internetu hledající sortiment nabízený prodejnou 123Łazienka.
Na základě závěrů analýz jsme klientovi navrhli řadu aktivit pro zlepšení viditelnosti ve vyhledávači Google.
Rozsah prací:
Obchod zákazníka byl založen na motoru Shoper, který je jednoznačně spojen se SaaS. Jak se ukázalo, klient měl obchod na samostatné licencí, který nám umožňoval provádět prakticky jakékoli změny (v současné době již tato licence není dostupná a Shoper pro ni neposkytuje podporu).
Do projektového týmu proto přibyl grafik klienta, programátor a člověk zodpovědný za přidávání produktů do obchodu.
Vytvořili jsme nové kategorie na základě permutace kategorií s vlastnostmi produktů v ní obsažených, např.:
Výše zmíněné permutace jsou prvním stupněm permutace. V některých případech stálo za to udělat permutaci dalšího řádu, např.:
Oprávněnost zadání dané kategorie do obchodu jsme posoudili na základě analýzy trendů vyhledávání, kterou ilustruje screenshot níže.
Souběžně s rozšířením kategorie jsme připravili novou grafickou verzi obchodu v testovacím prostředí. Pro migraci jsme se rozhodli v noci z 23. na 24. prosince 2018, protože historická data ukázala, že jsme v té době měli jakési mrtvé období. To znamenalo, že v případě případného výpadku bychom měli šanci provést korekce bez ztráty výnosů klienta.
První efekty
Po migraci jsme mohli prozkoumat první výsledky naší práce. Měsíc po migraci byl počet frází v TOP10 téměř 3x vyšší než ve výchozí situaci, což potvrzuje i graf níže.
Nebylo to dáno samotnou migrací, ale systematickou činností prováděnou od počátku spolupráce. Následně vytvořené kategorie, přidané popisky a následné publikované články s odkazem na web rychle vedly k výraznému zlepšení viditelnosti – za 9 měsíců jsme navýšili počet frází v TOP10 výsledků vyhledávání o více než 100 %:
Sluší se dodat, že ke zvýšení viditelnosti došlo na velmi konkurenčních klíčových slovech, často vyhledávaných uživateli, jako jsou „vany“, „umyvadla“, „sprchové kouty“ atd. Mezi nimi byly také atraktivní fráze tvořící vlastní jména populárních výrobců:
Když jsme dokončili rozšiřování armatur a dalších skupin sortimentu, které zákazník nabízel ve svém obchodě, zahájili jsme další analýzu konkurence. Všimli jsme si, že obchod ŁazienkaPlus prodává produkty od mnohem více výrobců. To mu dává další možnosti, pokud jde o rozšíření stromu kategorií, aby jej mohl indexovat pro následná klíčová slova.
Další výhodou konkurenta byla skutečnost, že nabízí i dlaždice, což rovněž přispívá k velkému expanznímu potenciálu, jako byl dříve proveden v oblasti armatury. Nejvíce jsme však věnovali pozornost tomu, jak velký je počet vyhledávání frází souvisejících s touto produktovou skupinou.
Klient projevil velkou flexibilitu a otevřenost, protože se rozhodl rozšířit svou nabídku o obklady, v souladu s naším návrhem. V důsledku toho má 123Lazienka další potenciál ke zvýšení viditelnosti a pohybu. Tento krok dal šanci i na cross-selling – obklady jsou produkty, které vyhledávají zájemci o rekonstrukci či dokončení svého domova. To znamená, že mohou mít zájem nejen o obklady, ale i o produkty ze základní nabídky klienta.
K dalším skvělým efektům přispěl odvážný krok, kterým bylo rozšíření sortimentu. Za celou dobu spolupráce rostla viditelnost obchodu Klienta a nakonec se nám podařilo navýšit počet frází v TOP10 výsledků vyhledávání o cca 600 %, což je vidět v grafu.
Chtěli jsme další optimalizaci, a proto jsme v lednu 2020 provedli další, pokročilejší migraci a přesunuli zákaznický obchod ze Shoperu do PrestaShopu. Akce měla za cíl zbavit se technologického dluhu, který obchod nabyl v předchozích měsících, kdy se u nás rozšiřoval a stále fungoval na platformě Shoper. Vzhledem k tomu, že migrace byla mnohem větší počin a od začátku naší spolupráce se shop hodně rozrostl, po migraci byl v grafu viditelný pokles
Migrace nemusí vždy znamenat zvýšení nebo udržení stejné úrovně viditelnosti a ztráta viditelnosti nemusí vždy znamenat špatnou věc. Snížení viditelnosti v tomto případě neovlivnilo nepříznivě návštěvnost a tržby v internetovém obchodě Zákazníka. Právě naopak – řazení chaotického obsahu předávaného do indexu Google umožnilo zbavit se „nevyžádaných“ stránek, které budovaly viditelnost, ale negenerovaly hodnotný provoz, který se promítl do prodeje.
Začni
od SEO konzultace
zdarma
Investujte do podrobné SEO konzultace a zjistěte více o výkonu vašeho internetového obchodu. Uděláme pro vás komplexní analýzu, díky které získáte jasnou představu o tom, co je potřeba zlepšit.