Odvážné kroky přinášejí velkolepé efekty. Jak jsme zlepšili viditelnost 123Lazienka díky spolupráci a důvěře

Odvážné kroky přinášejí velkolepé efekty. Jak jsme zlepšili viditelnost 123Lazienka díky spolupráci a důvěře
zvýšení počtu TOP10 frází během 9 měsíců
100
zvýšení počtu TOP10 frází do 2 let
600
počet frází v TOP10
6916
počet kategorií po rozšíření
2200
ODVÁŽNÁ ROZHODNUTÍ PRO ZAČÁTEK

ODVÁŽNÁ ROZHODNUTÍ PRO ZAČÁTEK

Práce se SEO agenturou vyžaduje otevřenost a důvěru. Skvěle to ilustruje případ klienta, který se na nátlak našich specialistů rozhodl k odvážným krokům, které vyústily ve velkolepé zvýšení viditelnosti ve výsledcích vyhledávání.

Náš zákazník

123Łazienka je internetový obchod nabízející komplexní vybavení koupelen a kuchyní, který působí v oboru již více než deset let. Klient dosud s žádnou agenturou nespolupracoval a jeho jediným zdrojem návštěvnosti byla služba CENEO. Dlouhá léta byl ve své kategorii webem číslo 1, co se týče objemu prodeje. Cílem klienta bylo vybudovat další silný zdroj příjmů v podobě návštěvnosti z výsledků organického vyhledávání.

VÝCHOZÍ STAV

Z hlediska organické návštěvnosti je největším obchodem v oboru zákazníka BathroomPlus. Porovnali jsme viditelnost obou obchodů ve vyhledávači. Jak je vidět v grafu, zákazníka a jeho konkurenta dělila propast – BathroomPlus měl více frází v TOP10 než 123Koupelna v TOP50.

Nasza propozycja

ZAČÁTEK SPOLUPRÁCE

Své aktivity jsme s klientem zahájili v dubnu 2018. Naším prvotním úkolem tedy bylo provést důkladnou analýzu hlavního konkurenta, ale i dalších velkých prodejen v oboru klienta. Analyzovali jsme také aktuální trendy ve vyhledávání, abychom zjistili, jaké fráze používají uživatelé internetu hledající sortiment nabízený prodejnou 123Łazienka.

NAVRHOVANÉ AKCE

Na základě závěrů analýz jsme klientovi navrhli řadu aktivit pro zlepšení viditelnosti ve vyhledávači Google.

Rozsah prací:

  • rozšíření stromu kategorií o tzv. stromy alternativní kategorie (rozšíření z 200 na 2 200 kategorií),
  • příprava popisů pro aktuální a nové kategorie,
  • rekonstrukce lišty menu a implementace další vnitřní propojovací struktury,
  • optimalizace produktového feedu (přiřazení vlastností produktu),
  • příprava bohatých popisů obsahu pro produktové karty a zahájení procesu získávání recenzí a názorů na produkty od kupujících,
  • vybudování základního odkazového profilu (s využitím špičkových portálů nabízejících zveřejnění článku s odkazem),
  • příprava a implementace nové grafické šablony,
  • systematické rozšiřování nabídky sortimentu.

Obchod zákazníka byl založen na motoru Shoper, který je jednoznačně spojen se SaaS. Jak se ukázalo, klient měl obchod na samostatné licencí, který nám umožňoval provádět prakticky jakékoli změny (v současné době již tato licence není dostupná a Shoper pro ni neposkytuje podporu).

Do projektového týmu proto přibyl grafik klienta, programátor a člověk zodpovědný za přidávání produktů do obchodu.

ROZŠÍŘENÍ KATEGORIE

Vytvořili jsme nové kategorie na základě permutace kategorií s vlastnostmi produktů v ní obsažených, např.:

  • permutace: [vany] [tvar]> příklad fráze: obdélníkové vany> příklad kategorie: https://www.123lazienka.pl/vany/vany-obdelnikove
  • permutace: [vany] [materiál]> příklad fráze: akrylátové vany> příklad kategorie: https://www.123lazienka.pl/vany/vany-akrylatove
  • permutace: [vany] [výrobce]> příklad fráze: vany roca> příklad kategorie: https://www.123lazienka.pl/producent/roca/vany
  • permutace: [vany] [typ]> příklad fráze: volně stojící vany> příklad kategorie: https://www.123lazienka.pl/vany/vany-volnestojici
  • permutace: [vany] [rozměr]> příklad fráze: vany 170 × 80> příklad kategorie: https://www.123lazienka.pl/vany/oblibene-rozmery/170×80
  • permutace: [vany] [vířivka]> příklad fráze: vířivé vany> příklad kategorie: https://www.123lazienka.pl/vany-virive

Výše zmíněné permutace jsou prvním stupněm permutace. V některých případech stálo za to udělat permutaci dalšího řádu, např.:

  • permutace: [vany] [tvar]> příklad fráze: obdélníkové vany> příklad kategorie: https://www.123lazienka.pl/vany/vany-obdelnikove

Oprávněnost zadání dané kategorie do obchodu jsme posoudili na základě analýzy trendů vyhledávání, kterou ilustruje screenshot níže.

MIGRACE OBCHODU

Souběžně s rozšířením kategorie jsme připravili novou grafickou verzi obchodu v testovacím prostředí. Pro migraci jsme se rozhodli v noci z 23. na 24. prosince 2018, protože historická data ukázala, že jsme v té době měli jakési mrtvé období. To znamenalo, že v případě případného výpadku bychom měli šanci provést korekce bez ztráty výnosů klienta.

První efekty

Po migraci jsme mohli prozkoumat první výsledky naší práce. Měsíc po migraci byl počet frází v TOP10 téměř 3x vyšší než ve výchozí situaci, což potvrzuje i graf níže.

Nebylo to dáno samotnou migrací, ale systematickou činností prováděnou od počátku spolupráce. Následně vytvořené kategorie, přidané popisky a následné publikované články s odkazem na web rychle vedly k výraznému zlepšení viditelnosti – za 9 měsíců jsme navýšili počet frází v TOP10 výsledků vyhledávání o více než 100 %:

Sluší se dodat, že ke zvýšení viditelnosti došlo na velmi konkurenčních klíčových slovech, často vyhledávaných uživateli, jako jsou „vany“, „umyvadla“, „sprchové kouty“ atd. Mezi nimi byly také atraktivní fráze tvořící vlastní jména populárních výrobců:

NEOBVYKLÝ KROK – ROZŠÍŘENÍ NABÍDKY

Když jsme dokončili rozšiřování armatur a dalších skupin sortimentu, které zákazník nabízel ve svém obchodě, zahájili jsme další analýzu konkurence. Všimli jsme si, že obchod ŁazienkaPlus prodává produkty od mnohem více výrobců. To mu dává další možnosti, pokud jde o rozšíření stromu kategorií, aby jej mohl indexovat pro následná klíčová slova.

Další výhodou konkurenta byla skutečnost, že nabízí i dlaždice, což rovněž přispívá k velkému expanznímu potenciálu, jako byl dříve proveden v oblasti armatury. Nejvíce jsme však věnovali pozornost tomu, jak velký je počet vyhledávání frází souvisejících s touto produktovou skupinou.

ODVÁŽNÁ ROZHODNUTÍ, PŮSOBIVÉ VÝSLEDKY

Klient projevil velkou flexibilitu a otevřenost, protože se rozhodl rozšířit svou nabídku o obklady, v souladu s naším návrhem. V důsledku toho má 123Lazienka další potenciál ke zvýšení viditelnosti a pohybu. Tento krok dal šanci i na cross-selling – obklady jsou produkty, které vyhledávají zájemci o rekonstrukci či dokončení svého domova. To znamená, že mohou mít zájem nejen o obklady, ale i o produkty ze základní nabídky klienta.

K dalším skvělým efektům přispěl odvážný krok, kterým bylo rozšíření sortimentu. Za celou dobu spolupráce rostla viditelnost obchodu Klienta a nakonec se nám podařilo navýšit počet frází v TOP10 výsledků vyhledávání o cca 600 %, což je vidět v grafu.

DRUHÁ MIGRACE

Chtěli jsme další optimalizaci, a proto jsme v lednu 2020 provedli další, pokročilejší migraci a přesunuli zákaznický obchod ze Shoperu do PrestaShopu. Akce měla za cíl zbavit se technologického dluhu, který obchod nabyl v předchozích měsících, kdy se u nás rozšiřoval a stále fungoval na platformě Shoper. Vzhledem k tomu, že migrace byla mnohem větší počin a od začátku naší spolupráce se shop hodně rozrostl, po migraci byl v grafu viditelný pokles

CÍL SPLNĚN

Migrace nemusí vždy znamenat zvýšení nebo udržení stejné úrovně viditelnosti a ztráta viditelnosti nemusí vždy znamenat špatnou věc. Snížení viditelnosti v tomto případě neovlivnilo nepříznivě návštěvnost a tržby v internetovém obchodě Zákazníka. Právě naopak – řazení chaotického obsahu předávaného do indexu Google umožnilo zbavit se „nevyžádaných“ stránek, které budovaly viditelnost, ale negenerovaly hodnotný provoz, který se promítl do prodeje.

OBJEDNEJTE SI ZDARMA SEO AUDIT

    Odesílání

    Začni

    od SEO konzultace
    zdarma

    Investujte do podrobné SEO konzultace a zjistěte více o výkonu vašeho internetového obchodu. Uděláme pro vás komplexní analýzu, díky které získáte jasnou představu o tom, co je potřeba zlepšit.

    • I Náš SEO expert vás bude kontaktovat telefonicky.
    • II Domluvíme si bezplatnou konzultaci v čase, který vám vyhovuje.
    • III SEO konzultant provede audit vašeho webu a poskytne vám strategická doporučení, která zlepší výkon vašeho internetového obchodu.
    • IV Obdržíte podrobnou SEO zprávu zohledňující řadu důležitých faktorů hodnocení Google.

    Thank you
    for your contact.

    Let’s start growing
    your traffic

    Go back to the home page