Každý, kdo se pohybuje v oblasti e-commerce, ví, že viditelnost internetového obchodu přímo ovlivňuje návštěvnost a tržby. Pokud je vaše viditelnost nízká, šance na dosažení velkého zisku jsou mizivé. To jsou problémy, se kterými se na nás hlásí mnoho našich klientů. Zajímavý je například příběh internetového obchodu s prostěradly a přehozy – přečtěte si, co jsme udělali, abychom jim pomohli vyniknout ve vyhledávači a zvýšili konverze o 40 %.
Klient chtěl zlepšit viditelnost internetového obchodu, protože generoval nízkou organickou návštěvnost. Důvodem byla nedostatečná optimalizace webu. Data ukázala, že počet frází v TOP 10 byl menší než 100.
Naši odborníci udělali plný SEO audit na základě čehož připravili individuální pozicovácí strategii. Zákazník akceptoval plán činností. Seznam cílů, kterých mělo být dosaženo, zahrnoval:
Nejprve jsme zadali přípravu zcela nového obsahu v souladu se SEO pokyny. Je velmi důležité, aby text nejen odpovídal oblasti zájmu potenciálního klienta, ale také podporoval SEO. Obsah jsme proto nasytili relevantními klíčovými slovy, použili interní linkování a přidali hlavičky <h1>, <h2>. Poté jsme se zaměřili na odstranění základních technických chyb na webu.
Druhý měsíc spolupráce přinesl zvýšení viditelnosti webu. Toho se nám podařilo dosáhnout odstraněním technických chyb na webu. Naší prioritou bylo zvýšení viditelnosti webu, proto jsme se rozhodli implementovat na web první optimalizační texty.
Během třetího měsíce spolupráce jsme pokračovali v implementaci dříve připravených textů a postarali jsme se o plnou optimalizaci vybraných podstránek. Ze statistik přitom vyplývá, že web našeho klienta zaznamenává další nárůsty. Tohoto požadovaného efektu bylo dosaženo díky popisům kategorií a podkategorií v předchozím měsíci.
To je doba, kdy jsme začali s linkbuildingem: interní a externí linkování, dofollow / nofollow odkazy a linkování z obrázků. Linkbuilding je jedním z nejdůležitějších aspektů SEO, který spočívá v získávání zpětných odkazů z jiných stránek směřujících na stránky pozicovaného webu. Čím více odkazů na danou stránku, tím větší šance na vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání.
Po celou dobu naší spolupráce jsme sbírali data o chování uživatelů a opuštěných košíkách. Obrovské množství dostupných informací nám umožnilo zahájit aktivity zaměřené na optimalizaci konverzního poměru. Konverze je žádaná akce, kterou od zákazníka očekáváme. Například v případě internetového obchodu bude konverzí nákup zboží.
Plán, který jsme zavedli, vedl ke 40% nárůstu počtu konverzí oproti předchozímu měsíci. To znamená, že stále více zákazníků provádí transakce na stránce zákazníka, a tudíž se zvyšují i výnosy.
Šestý měsíc jsme začali implementací optimalizace. Pozitivní efekty byly viditelné téměř okamžitě – stránka se začala objevovat v TOP 10 pro obecné, jednoduché a dvojité fráze.
Nejdůležitější statistiky z Google Analytics ukazují dopady našich aktivit. Počet objednávek se více než zdvojnásobil a průměrná hodnota objednávky vzrostla z 281 PLN na 305 PLN v nejlepším čase.
Jak je patrné z popsaného příkladu, výhody optimalizace internetového obchodu jsou dlouhodobé a víceúrovňové. Nejde jen o vyšší pozici webu ve výsledcích vyhledávání, ale také o větší návštěvnost a tržby. Kontaktujte naše specialisty a zjistěte návrhy optimalizace pro váš internetový obchod.
Začni
od SEO konzultace
zdarma
Investujte do podrobné SEO konzultace a zjistěte více o výkonu vašeho internetového obchodu. Uděláme pro vás komplexní analýzu, díky které získáte jasnou představu o tom, co je potřeba zlepšit.