Pozicování vizitky Google

Bezplatný nástroj, který nabízí nejpopulárnější vyhledávač Google, umožňuje prezentovat klíčové informace o konkrétní společnosti. Za zmínku stojí, že Google My Business (GMB) cílí na společnosti, které mají fyzickou adresu. Může to být jak pobočka, tak zákaznický servis nebo centrála. Pro provedení celého ověřovacího procesu je nutné mít fyzickou adresu, protože Google na uvedenou adresu zasílá speciální kód, který je nutné zadat při vytváření účtu GMB.

    Chcete být první na Googlu?
    Zjistěte, jak na to, během bezplatné konzultace s SEO analytikem. Zanechte kontakt a domluvte si schůzku.
    Odesílání

    Podobně vypadá Google optimalizace vizitky, která je již online a není přiřazena žádnému majiteli. V takové situaci musíte prokázat, že jste vlastníky společnosti. To se také provádí pomocí dopisu s kódem, který je nutné zadat ve fázi přidělování vizitky naší společnosti. Jedná se o efektivní formu zabezpečení, kterou Google používá již dlouhou dobu. Uživatelé si díky němu mohou být jisti, že údaje na vizitce zadává majitel firmy nebo jeho jménem.

    Je nutná vizitka Moje firma na Googlu?

    Je stále obtížnější si představit fungování naší společnosti bez volného přístupu k internetu. Rozsáhlé zdroje celosvětové sítě využívají všechny věkové skupiny, nejmladší uživatelé internetu i senioři využívají internet k vyhledávání informací, k zábavě nebo k prověřování nabídek obchodů či místních poskytovatelů služeb.

    Z obchodního hlediska je provozování GMB vizitky nezbytné zejména pro místní podnikatele, pro které je zviditelnění ve službě Google Maps příležitostí k přilákání místních uživatelů. Nakonfigurovaný profil v obchodní službě americké korporace z Mountain View je také velmi důležitý z hlediska viditelnosti ve výsledcích vyhledávání Google Maps (SERP).

    Výhody zápisu ve službě Moje firma na Googlu

    Jak můžete vidět na snímku obrazovky níže, tzv. „Three Snack Pack Google“ (modré zaškrtnutí na snímku obrazovky) má šanci obsadit většinu stránky s výsledky vyhledávání ve verzi pro stolní počítače. V mobilní verzi lze výsledky na základě GMB zobrazit na celé stránce viditelné na obrazovce (kvůli menším displejům). Správné používání vizitky je klíčové v lokálním pozicování. Jeho správná konfigurace a použití umožňuje přilákat velké množství zákazníků bez nutnosti investovat velké finanční prostředky. Mimořádně efektivní je v menších městech a čtvrtích, kde nás velmi často pouhá konfigurace služby GMB umístí na první místo ve výsledcích vyhledávání a na Google mapách.

    Jak vytvořit vizitku v Mapách Google? Postup krok za krokem

    První věc, kterou musíme udělat, je vytvořit účet Google. Celý proces je jednoduchý, intuitivní a nezabere příliš času. Teoreticky můžeme při jednání s našimi klienty používat e-mailovou adresu, kterou denně používáme, i když to může být problematické při předávání přístupu dalším lidem. Příkladem je situace, kdy začínáme spolupráci se SEO agenturou. Společnost může požádat o přístup ke službě GMB za účelem optimalizace nabídky pro lokální pozicování. Pokud je GMB účet zároveň e-mailovým účtem používaným společností, hrozí porušení nařízení o ochraně osobních údajů.

    Proto doporučujeme, abyste si vytvořili vyhrazenou e-mailovou adresu, která bude sloužit pouze k vyřizování zápisu společnosti. Nejlepší možností je vytvořit si e-mailovou adresu v rámci vlastní domény, protože jí nehrozí smazání nebo ztráta přístupových údajů. Pokud takovou možnost nemáme, může se jednat o jiný e-mailový účet, např. Gmail nebo Yahoo (nezapomeňte, že účet by neměl být smazán, např. kvůli příliš malé aktivitě).

    Po správném vyplnění formuláře je účet plně funkční. Můžeme tedy již umístit vizitku společnosti? Toto je poslední fáze, které musí předcházet správná optimalizace. Další krok souvisí s registrací naší společnosti. To se provádí vyplněním formuláře. Pokud v této fázi narazíte na nějaké problémy, přečtěte si podrobné pokyny v centru nápovědy Google. Posledním krokem je ověření společnosti prostřednictvím výše uvedeného kódu. Na adresu uvedenou ve formuláři bude do 14 dnů zaslán dopis. Po zadání kódu se vizitka zobrazí ve vyhledávači a aplikaci Google Maps do 48 hodin.

    Pohlednice Google – fyzická adresa společnosti

    Druhým důležitým prvkem je fyzické umístění společnosti a možnost vyzvedávání pošty na dané adrese. Nejběžnějším způsobem ověření adresy firmy je odeslání pohlednice s ověřovacím kódem prostřednictvím Googlu. Více o samotném ověření naleznete v následujících odstavcích tohoto textu.

    Registrace účtu Moje firma na Googlu

    Pokud již víte, na kterém e-mailovém účtu chcete vytvořit účet GMB, přihlaste se k němu, přejděte na následující adresu: https://www.google.pl/intl/pl/business/ a klikněte na tlačítko „Začít nyní“.

    Po správném absolvování prvního kroku je dalším krokem zadání názvu společnosti, který bude viditelný na vizitce – jak v Google Maps, tak v GMB. Dobrým řešením je zahrnout do názvu vhodná klíčová slova – to má velký význam v procesu lokálního pozicování vizitky Google. Je však důležité, aby to bylo použito přirozeným způsobem. Nevytvářejte uměle znějící název společnosti. Dobrým příkladem názvu firmy je např. „Advokátní kancelář – Jan Novotný„.

    Při zavádění takové nomenklatury jsme narazili na frázi „advokátní kancelář“, aniž bychom vytvořili uměle znějící název společnosti, který zachytí indexovací roboti Google.

    Příkladem nesprávného názvu společnosti na vizitce může být: „Advokátní kancelář: majetkové právo, občanské právo, trestní právo Poznaň – Jan Novotný„. S takovým jménem se vystavujeme jak odmítnutí ze strany uživatele, tak penalizaci za pokus o manipulaci s výsledky na webu Google.

    Dalším krokem je zodpovězení otázky o lokalitě, o konkrétních místech, která budou zákazníkům určena k návštěvě. Odpověď na tuto otázku závisí na povaze vašeho podnikání. Pokud chceme, aby potenciální zákazník navštívil provozovnu naší společnosti, zvolte možnost „Ano“. V našem příkladu (právní kancelář) chceme, aby klienti věděli, kde se nachází naše kancelář.

    Další krok závisí na možnosti vybrané v předchozím bodě. Pokud jsme zvolili možnost „Ano“, jsme požádáni o poskytnutí přesné adresy, kde se naše společnost nachází. Tato adresa se zobrazí uživatelům na Google Maps a zobrazí se na vizitce GMB (samozřejmě je možné tyto údaje později upravit).

    Pokud jsme při žádosti o uvedení místa na vizitce zvolili možnost „Ne“, budeme požádáni, abychom volitelně uvedli oblast, ve které obsluhujeme zákazníky. Doporučujeme vám vyplnit tuto hodnotu, bude to důležité v lokálním pozicování.

    Přesné umístění společnosti ve vitríně Google Maps

    V této fázi jsme požádáni o poskytnutí přesné polohy naší společnosti. To je důležitý bod zejména pro uživatele. Umožňuje vám ukázat přesnou polohu místa, kam zákazník má přijít. Při výběru místa zobrazeného na vizitce doporučujeme použít volbu „Satelit“, usnadní výběr přesné polohy (červená šipka na snímku obrazovky níže).

    V případě, že jsme zvolili variantu, kdy nechceme, aby zákazníci navštěvovali kancelář naší společnosti, jsme vyzváni k výběru regionu.

    Zákaznický servis mimo sídlo společnosti

    V této fázi musíte uvést, zda poskytujete služby mimo kancelář. To je užitečné zejména pro společnosti, které působí na větší ploše nebo dodávají své služby zákazníkovi. Příkladem je firma vyrábějící ploty se sídlem v Poznani, která své služby nabízí i v okolních městech, jako je Swarzędz nebo Luboń.

    V této fázi se pokusme vybrat kategorii, která je nejbližší profilu našeho podnikání. Bohužel Google není schopen uvést všechna možná odvětví. Je třeba také pamatovat na to, že vybraná kategorie by měla souviset s klíčovými slovy, která chceme pozicovat. Zkusme zde vybrat hlavní kategorii a další, přiřazené k našemu podnikání, bude možné přidat po vytvoření vizitky.

    Dalším velmi důležitým krokem je zadání správných kontaktních údajů vaší společnosti. Nejprve vyplňte pole pro telefonní číslo. Poté URL webové stránky (nezapomeňte uvést správnou adresu s certifikátem SSL a v závislosti na správné verzi webové stránky s předponou „WWW“ nebo bez ní). Nedoporučuje se zaškrtávat další dvě možnosti „Nepotřebuji web“ a „Vytvořit zdarma…“. Při volbě první možnosti upouštíme od uvedení URL adresy, což znamená, žádná návštěvnost našeho webu. Druhá možnost je zodpovědná za vytvoření automaticky generované stránky nízké kvality.

    Nastavení účtu Moje firma je dokončeno

    V posledním kroku jsme požádáni, abychom souhlasili s obdržením dalších pokynů ohledně GMB. Navíc jsme po ověření našeho profilu informováni o dostupných možnostech.

    Dalším krokem je výběr způsobu ověření. Obvykle se jedná o pohlednici s kódem, který je nutné uvést po převzetí pohlednice. Pohlednice by k nám měla dorazit maximálně do měsíce. Pokud po této lhůtě pohlednici neobdržíme, vyplatí se zaslat další žádost o ověření. Po odeslání žádosti o ověřovací kód jsme převedeni do panelu správy vizitek GMB.

    Další způsoby ověření jsou popsány na této adrese.

    Moje firma na Googlu – hlavní zobrazení

    Po zvolení způsobu ověření jsme v hlavním menu služby. Odtud můžeme spravovat všechny funkce a upravovat zadaná data vaší společnosti. Nejdůležitější funkce naší služby najdete na levé straně panelu. Při prvním spuštění je také důležité vyplnit údaje ve středu nabídky „Hlavní stránka“.

    Hlavní strana GMB

    Podoba základního pohledu závisí na průběhu vyplňování vizitky. Nejprve jsme požádáni o doplnění základních údajů, jako jsou:

    1. Pracovní doba – zde je věc jasná, zadejte prosím pracovní dobu vaší společnosti.
    2. Popis – Jedná se o text, který lze zobrazit při prezentaci vizitky společnosti.
    3. Logo – jak název napovídá, můžeme zde přidat grafický soubor reprezentující naši společnost. Upozorňujeme, že fotografie zobrazená na vizitce v popředí je vybrána ze všech fotografií ve službě Moje firma (včetně fotografií přidaných jinými uživateli). Málokdy tam vyhledávač zobrazí obrázek, který jsme zvolili jako logo naší společnosti.

    Základní informace

    Zde můžete upravovat všechny základní údaje. Doporučujeme vám, abyste pečlivě vyplnili informace na této stránce. Údaje zde obsažené ovlivňují jak příjem našich webových stránek uživatelem, tak lokální pozicování.

    Statistika GMB

    Tato stránka je dostupná pouze po ověření naší vizitky. Zde najdeme informace, které nám umožní analyzovat taková data, jako jsou:

    • Jak naši společnost hledají zákazníci?
    • Hesla, která uživatelé použili při hledání naší firmy.
    • Kde mohou uživatelé Google vidět naši vizitku (Mapy Google nebo vyhledávač)?
    • Vizitkové aktivity (telefon, příjezd, webové stránky).
    • Údaje o zobrazení fotografií a jejich počtu.

    Názory v GMB

    Velmi důležitá stránka vzhledem k image vaší společnosti a pozicování vizitky Google. Zde se nacházejí názory zveřejněné na naší vizitce. Pomocí tohoto menu můžeme reagovat na obdržené názory, poděkovat zákazníkovi za kladný názor a reagovat na horší názory. Je to velmi důležité pro image firmy.

    Chat v Moje firma na Googlu

    Funkce je dostupná v mobilní verzi aplikace GMB. Díky ní dokážeme pomocí vizitky rychle odpovědět na všechny dotazy zákazníků. Tato funkce u nás zatím není populární, přesto se vyplatí tuto službu nakonfigurovat.

    Fotky a produkty

    Následující dvě stránky jsou podle názvu zodpovědné za fotografie a produkty umístěné ve službě GMB. Zde byste měli pamatovat na vhodnou kvalitu grafických souborů. Další výhodou pozitivně ovlivňující lokální pozicování bude geolokace fotografií (příkladem nástroje, který to umožňuje, je Geoimgr.com).

    Další funkce služby Moje firma na Googlu

    Další funkce nabídky umožňují technické změny naší služby, jako například:

    • přidávání nových míst a správa stávajících,
    • vytvoření reklamy Google Ads,
    • vytvoření účtu Gmail v placené službě Gsuite,
    • správa dalších účtů spojených s vizitkou z balíčku služeb (např. Google Ads),
    • další nastavení týkající se upozornění, která dostáváme ze služby GMB.

    Optimalizace vizitky Google – jak to udělat správně?

    Optimalizace GMB je nezbytným základem pro efektivní pozicování firemní vizitky. Z tohoto důvodu se vyplatí vyhradit si delší chvíli a provést ji pečlivě. Jednou z nejdůležitějších informací je aktuální otevírací doba. To platí pro společnosti, které přijímají klienty osobně, i když poskytujete služby, např. konzultace po telefonu. Založení vizitky je navrženo tak, aby poskytlo vašim zákazníkům všechny nejdůležitější informace o společnosti, včetně hodin, kdy mohou nakoupit, například v obchodě nebo využít služeb. Nedostatek aktuálního časového rámce je přímý způsob, jak ztratit důvěru zákazníků a vybudovat si negativní image.

    Jaká data je ještě potřeba zadat, aby bylo pozicování vizitky Google účinné?

    Následně doplníme adresu sídla společnosti. Pokud se firma nachází na ulici se složitým názvem, pak by měl být záznam zkontrolován na Google mapách a zadán úplně stejně. Tento přístup zajišťuje, že zákazníci využívající navigaci Google nebudou mít problémy s dojezdem do sídla společnosti, bez ohledu na to, zda cestují autem, na kole nebo pěšky. Součástí optimalizace vizitky je také uvedení služebních telefonních čísel a adresu webových stránek. Tady je malá poznámka. V současné době uživatelé internetu přikládají velký význam konzistenci. To platí pro konzistenci vzhledovou jak i informační. V praxi to znamená, že webové stránky, na které vede odkaz nacházející se na vizitce Google Maps a také na stránkách sociálních sítí, by měly obsahovat stejné informace. Mluvíme o otevírací době, adrese, telefonním čísle a nabídce.

    Optimalizace vizitky Google také ovlivňuje image společnosti

    Správné vyplnění všech údajů na vizitce nestačí. Dalším krokem je přidání aktuální fotografie sídla společnosti. Fotografie by neměla být přeretušována. Jejím hlavním účelem je prezentovat vzhled např. budovy, musí tedy odrážet realitu. V případě změn vzhledu (např. při renovaci fasády) se vyplatí co nejdříve pořídit novou aktuální fotografii. Součástí procesu optimalizace vizitky jsou i systematické kontroly. Názory zákazníků jsou velmi důležité. Důležité je také uvést odkaz vedoucí k hodnotnému obsahu, např. k řešení konkrétního problému.

    Další optimalizační kroky

    Důležité je nejen získat názory, ale také zodpovědět všechny dotazy a spolehlivě reagovat na jakoukoliv stížnost či nelichotivou poznámku. Stojí za zmínku, že jejich odstranění je obtížný a časově náročný proces, který není vždy úspěšný. K tomu je třeba například prokázat, že konkrétní názory zákazníků hrubě porušují předpisy. Je velmi obtížné získat pouze pozitivní zpětnou vazbu. Proces optimalizace vizitky by navíc měl zahrnovat přidávání informací o průměrné době, kterou zákazníci stráví např. v obchodě, a také o frekvenci návštěv. Proč je to tak důležité? Především proto, že někteří zákazníci raději nakupují v hodinách, kdy je návštěvnost nejmenší.

    Odstranění falešných recenzí

    Kdy můžete počítat s relativně rychlou odezvou od Googlu? Zvláště v případě, kdy je recenze běžným spamem nebo obsahuje nepravdivé informace. Jinou situací jsou nenávistné projevy nebo jasné porušení zákona. Recenze nesmí být použity k inzerci produktů nebo služeb. Vydávat se za někoho jiného je také porušením pravidel. Další skupinou zakázaných názorů je obsah, který je považován za nebezpečný nebo diskriminační. Týká se to mj. vyhrožování, obtěžování a ubližování jiným lidem. Majitel vizitky může nahlásit i názory, které jednoznačně odkazují na erotiku nebo terorismus. Navíc nesmí obsahovat žádné vulgární výrazy nebo slova běžně považovaná za urážlivá. Poslední skupinu tvoří stanoviska mimo téma, která mohou být rovněž navržena k odstranění. Tento typ obsahu může negativně ovlivnit atraktivitu vaší vizitky.

    Získejte více
    potenciálních zákazníků
    OBJEDNEJTE SI AUDIT

    Umístění vaší vizitky na Google – kde začít?

    Vyhledávače Google a konkrétněji jeho algoritmy se snaží co nejpřesněji odrážet offline popularitu konkrétních míst na webu. Co to v praxi znamená? Kavárna, která je přes týden plná až po okraj a o víkendu je před ní dlouhá fronta, by měla být ve výsledcích vyhledávání výše než před pár týdny otevřená exotická kavárna.

    Pozicování vizitky Google je primárně ovlivněno počtem, typem a kvalitou názorů. Nově založený podnik by se z pochopitelných důvodů neměl hned ve velkém zaměřovat na názory uživatelů. To však neznamená, že nemůžeme proces výrazně urychlit. Namísto pasivního čekání na jejich zobrazení je lze aktivně získat. Prvním krokem je vygenerování odkazu a jeho sdílení s lidmi, kteří si produkt zakoupili nebo využili našich služeb. Pozicování Moje firma na Googlu také vyžaduje velké množství cenných názorů z jiných webových stránek, např. Facebook, protože vizitka Google také od nich získává informace.

    Co dalšího ovlivňuje pozicování vizitky ve službě Moje firma na Googlu?

    Stejně jako v případě webových stránek a internetových obchodů zahrnuje pozicování vizitky v Mapách Google mnoho činností, které spolu souvisí. Na některé z nich máme vliv, na jiné ne, třeba na umístění firmy. Lidem ubytovaným na okraji města se nejprve zobrazí vizitky místních firem, nikoli místa v centru města. Zde stojí za to ujasnit si otázku řazení výsledků. Na mobilních zařízeních si uživatelé mohou nezávisle zvolit způsob prezentace výsledků Google. Řazení se provádí s přihlédnutím ke vzdálenosti (čím blíže je firma k osobě hledající daný produkt nebo službu, tím vyšší je vizitka Google Maps).

    Pozicování vizitek Moje Firma na Googlu – další důležité prvky

    Jedním z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících pozici vizitky ve vyhledávači Google a v Mapách Google je rozpoznávání. Mělo by být chápáno jako popularita společnosti na webu, která odkazuje na konkrétní skupinu klíčových slov, která uživatelé zadávají při vyhledávání produktů nebo služeb. Parametr relevance má také velký vliv na pozicování vizitky Google. Určuje, jak moc se daná vizitka shoduje s klíčovými slovy zadanými do vyhledávače. K relevanci patří i obsah, proto je jeho správná optimalizace tak důležitá. Vydání a správa vizitky Google se provádí prostřednictvím panelu, který umožňuje publikovat informace, články a záznamy. Dalším důležitým prvkem je příprava firemního popisu, jehož maximální délka je 750 znaků. Nejdůležitější je však začátek, který by při přirozeném použití měl obsahovat nejsilnější klíčová slova. Proč? Protože prvních 250 znaků je vždy viditelných, měli byste na začátek popisu uvést nejdůležitější informace o vaší firmě.

    Pozicování vizitek Google systematickým přidáváním hodnotného obsahu

    Přidávání nových záznamů do vašeho seznamu zpráv Google má dvě hlavní výhody. První z nich je informování stálých i budoucích zákazníků o změnách, novinkách a dalších klíčových otázkách souvisejících s firmou, např. v gastronomii. Důležité je, že uživatelé mohou sledovat vizitky a dostávat například informace o slevách nebo jiných propagačních akcích. Pozicování vizitky na Google vytvořením záznamů nabídek viditelných po dobu 12 měsíců dává příležitost prezentovat obsah o společnosti spolu s fotografií nebo videem v hlavním zobrazení.

    Každý si může kliknout na vizitku společnosti a prohlédnout si rozsáhlejší záznam. Co je důležité, nechybí ani možnost přidat tlačítko výzvy k akci, které zájemce přímo přesměruje např. do našeho internetového obchodu.

    Jak správně vytvářet záznamy?

    Na začátek je dobré vytvořit si seznam klíčových frází v pořadí od nejčastěji používaných po nejméně používané. Na jejich základě vytvoříme detailní popis např. nové služby rozšiřující nabídku na vašem webu. V první řadě se vyplatí zaměřit se na přirozenost. Je třeba se vyvarovat přílišných popisů, sofistikovaných srovnání a hyperbolizace. Chybou je také příliš časté používání klíčových slov, protože to může být kontraproduktivní. Stojí za to se seznámit s jazykem, který používají lidé využívající takové služby a používat jej při vytváření popisu. Pozicování Google mapy a vizitky zahrnuje i přípravu vhodné textové struktury. Neměl by obsahovat pouze klíčová slova, ale měl by být také oddělen nadpisy, jejichž názvy naznačují diskutované téma. Nedoporučuje se psát clickbaitové záznamy, protože snižují důvěru ve společnost.

    Pozicování ve službě Moje firma na Googlu – co dalšího stojí za to vědět o záznamech?

    Každý záznam by měl obsahovat klíčové fráze a také začínat názvem, který má pouze 58 znaků. V praxi to znamená, že když máme k dispozici velmi omezené množství textu, musíme podstatu textu podat jasným, čitelným a hlavně povzbudivým způsobem. Celý záznam může mít 1650 znaků, ale praxe ukazuje, že jeho zkrácení na 300 nebo ne více než 400 znaků může přinést lepší výsledky. Nejdůležitější je však stručnost textu a logické pokračování každé věty. Příspěvky by také měly povzbuzovat k aktivitě na vašem webu, tedy k ukončení takzvanou výzvou k akci. Další radou je používat zkratky pro dny v týdnu a měsíce. Stojí za to připomenout, že za zkratkou Tue nebo Jun se nedoporučuje přidávat tečky.

    Pokud chceme rozsáhlou vizitku, měli bychom se zaměřit na pravidelné zveřejňování záznamů. V Google Business máme možnost přidat čtyři typy záznamů: „Novinky“, „Událost“, „Nabídka“ a „Produkt“. Po kliknutí na každou možnost budeme poučeni, jak zadání doplnit.

    Při vytváření záznamů zaměřených na pozicování na Google Maps a informování potenciálních zákazníků, např. o novém sortimentu nebo sezónním výprodej ve vaší společnosti, je třeba se za každou cenu vyvarovat několika věcí. Popis by neměl obsahovat nevhodná klíčová slova, gramatické a stylistické chyby. Navíc se nedoporučuje používat caps lock a nadměrný počet vykřičníků. Další špatnou praxí je používání žargonu, který může být pro čtenáře matoucí nebo dokonce urážlivý. Nedoporučuje se uvádět více informací v jednom záznamu na webových stránkách vaší společnosti. Při vytváření záznamu o akci na Black Friday se nevyplatí do něj zařazovat další obsah o rozšíření nabídky po novém roce a budoucích změnách ve struktuře webu. Obecné fráze nebo fráze nesouvisející s produktem nebo službou, které potřebujete, mohou vytvářet informační chaos. Další praktikou, která se nedoporučuje, je uvádění příliš mnoha omezení pro lidi, kteří chtějí například využít propagační nabídku. Kromě toho existuje skupina tzv. zakázaných produktů a služeb. Pokud chcete zveřejnit příspěvek např. o zbraních, hazardu, tabákových výrobcích, službách určených pouze dospělým apod., riskujete porušení pravidel. Důsledky takového jednání mohou negativně ovlivnit pozicování vaší vizitky v Mapách Google a dokonce vést k jejímu úplnému zmizení.

    Získejte více
    potenciálních zákazníků
    OBJEDNEJTE SI AUDIT

    Pozicování vizitek Google a Business Site

    Vytvoření webových stránek Business Site nevyžaduje žádné pokročilé IT dovednosti. Prakticky každý vlastník vizitky v Mapách Google si může vytvořit firemní web sám. Jde o jednoduchou, rychlou a především bezplatnou šanci, jak zlepšit viditelnost a pozici vizitek v žebříčku vyhledávačů. Prostřednictvím panelu Moje firma na Googlu si můžete intuitivně vytvořit vlastní web vizitky obsahující mj. titulky bohaté na klíčová slova. Firemní stránky mohou úspěšně fungovat společně s firemní webovou adresou. Mohou jej vytvořit i majitelé vizitek, kteří nemají vlastní web.

    Pozicování ve službě Moje firma na Googlu – přidávání produktů a kategorií

    Další pozoruhodnou funkcí, která je také hodnotícím faktorem, je přidávání produktů na vizitky. Zajímat by se o něj měli především majitelé internetových obchodů. Možnost přidávat popisy, fotografie, odkazy a tlačítka s výzvou k akci z něj činí užitečnou funkci, která vám pomůže pozicovat vaši vizitku. Samozřejmě do něj nemusíte hned přidávat všechny produkty. Můžete se zaměřit například na nejprodávanější produkty nebo produkty s vysokou marží. Vyplatí se dát alespoň pár (např. 4) kategorie, ve kterých se budou nacházet konkrétní produkty (mj. 5, nejlépe 8, pokud je to možné).

    Odkazování je jedním z nejdůležitějších prvků pozicování webu. Jeho přítomnost je důležitá i pro vizitky GMB. Zvlášť, když působíme ve vysoce konkurenčních odvětvích, například se specializací na internetový marketing. Lokální webové stránky a fóra jsou nejlepšími místy pro odkazování. Je však třeba připomenout několik důležitých bodů. Za prvé, linkbuilding vaší společnosti by neměl být spojován s vtíravou reklamou, protože se může ukázat jako neefektivní. Kromě toho musí být lokální odkazy na stránkách nebo fórech souvisejících s obchodním profilem společnosti. To platí i pro vizitky NAP (z ang. Name, Address, Phone). Hlavní hodnotou linkbuildingu je informovat vaše zákazníky o provádění konkrétního typu činnosti vaší společností ze spolehlivých zdrojů algoritmů Google. Čím více takových signálů přichází ze spolehlivých zdrojů, tím je vaše vizitka povzbudivější a získáváte vyšší místo v žebříčku.

    Ovlivňují fotografie pozicování vizitky na Google?

    Počet fotografií a jejich typ jsou striktně závislé na konkrétním odvětví. Například v gastronomii je jich rozhodně více než v hydraulice. Dobrým způsobem, jak pozicovat vizitku vaší společnosti, je přidat alespoň několik různých fotografií prezentujících například produkty. Proč? Mají vliv na pozicování vaší vizitky. Stojí za to přidat o něco více, než je současný průměr, který se pohybuje kolem 12 fotografií.

    Jaké fotografie byste měli přidat do své vizitky v Mapách Google?

    Počet a typ fotografií jsou striktně závislé na typu společnosti. Dobrým příkladem jsou hotely. Majitelé vizitek mohou přidávat fotky pokojů, vybavení, jídla a pití a také okolí hotelu. Fotky jsou navíc seskupeny do sekcí – nejnovější, od majitele a hostů. Lidé s oprávněním ke správě GMB mohou také přidávat fotky 360°, Street View a videa. Stojí za to vědět, že fotografie jsou rozděleny do 3 typů. Prvním je logo, jehož hlavním úkolem je zvýšit známost firmy ve vyhledávači. Možnost přidání takové fotografie mají majitelé vizitek v Google Maps, kteří při registraci uvedli všechny potřebné údaje. Dalším typem fotografie je hlavní fotografie, která by měla nejlépe odrážet vaši společnost. Posledním typem jsou firemní fotografie, jejichž účelem by mělo být naznačit potenciálním zákazníkům možnost nákupu či využití služeb vaší firmy. Vyplatí se zaměřit se na úplné pozicování v Mapách Google.

    Umístění karet Moje firma na Googlu – co ještě stojí za to vědět o fotkách?

    V první řadě stojí za zmínku, že všechny fotografie přidané do vizitek Google musí splňovat oficiální pokyny. Poté si vyberte jeden ze dvou formátů – JPG nebo PNG. Velikost se zase musí pohybovat v rozmezí od 10 KB do 5 MB a nejlepší rozlišení je 720 × 720 pixelů. Na oficiálních stránkách se dočtete, že minimální rozlišení přidané fotografie je 250 × 250 pixelů. Každá fotografie musí být navíc ostrá a dobře exponovaná. Navíc by neměla být silně retušovaná a hlavně musí odrážet skutečný stav.

    Optimalizace vizitek Google – Pokyny pro videa

    Videa, která přidáte do záznamu v Mapách Google, stejně jako fotografie, musí splňovat specifické požadavky. Týká se to mj. maximálního času, který nesmí přesáhnout 30 sekund. Navíc by rozlišení nemělo být nižší než 720p. Maximální velikost souboru je 75 MB. Za zmínku stojí, že po přidání fotek nebo videí proběhne ověření. Pak může mít konkrétní soubor stav čekající na vyřízení. Zatím propojení vizitky k němu není možné. To znamená, že se aktuálně nezobrazuje v Mapách Google ani ve Vyhledávání. Neschválený stav jasně naznačuje, že odeslaný obsah porušuje zásady a nebude zveřejněn. Poslední, nejžádanější stav, nazvaný publikováno, informuje o tom, že přidané video nebo fotografie je již na webu vidět, např. na levé straně vizitky. Díky optimalizaci vizitky, které předchází analýza předpisů, jsou všechny přidané soubory bez problémů akceptovány.

    Získejte více
    potenciálních zákazníků
    OBJEDNEJTE SI AUDIT

    Vyplatí se optimalizovat vizitku Google Maps vlastními silami?

    Správa vizitek, tedy činnosti související s optimalizací a pozicováním, lze provádět samostatně, ale mnoho majitelů firem se rozhodne pro tuto službu objednat SEO agentury. Proč? Především proto, že seznámit se se všemi směrnicemi a pravidly upravujícími umístění vizitek vyžaduje mnoho hodin vzdělávání a především testů. Zkušení SEO experti velmi dobře vědí, jak funguje pozicování Google Maps a vizitky.

    Během let vyvinuli účinné způsoby, jak zlepšit viditelnost vizitek ve vyhledávači. Průběžně sledují všechny změny v algoritmech Google, díky čemuž využívají pouze aktuální metody, díky kterým můžete počítat s efektivním pozicováním. Jak tedy začít spolupracovat s agenturou? To lze snadno provést udělením přístupu prostřednictvím administračního panelu. Stačí zadat svou e-mailovou adresu a vybrat jednu ze zobrazených možností.

    Umístění karet Moje firma na Googlu – role a typy přístupu

    Při udělování přístupu máme na výběr jednu ze tří možností, a to vlastníky, správce a správce webu. Každý z nich má jiné pravomoci. Začněme ale u majitelů. Na začátek se sluší poznamenat, že vizitka může mít více vlastníků, ale pouze jednoho hlavního. Důležité je, že primární vlastník musí delegovat oprávnění jinému uživateli, než se z této role odebere. Každý vlastník může snadno přidat nové lidi a udělit jim přístup. Další skupinou lidí, kteří spravují vizitku, jsou manažeři zodpovědní za optimalizaci. Mají všechna práva na změny údajů, záznamů, fotografií nebo jiných upravitelných informací (např. popis společnosti). Nutno však podotknout, že role manažera vás neopravňuje ke smazání vizitky a ke kontrole uživatelů, kteří k ní mají přístup. To jsou dva základní rozdíly mezi manažery a vlastníky. Poslední skupinou jsou manažéři lokalizace, kteří, jak snadno uhodnete, mají nejméně oprávnění. V praxi nemohou měnit části podnikových dat a řídit přístupy ostatních uživatelů. V panelu GMB může každá osoba s oprávněním nižší úrovně požádat o prodloužení oprávnění a tím prodloužení přístupu k vizitce.

    Na jaké funkce je manažér lokalizace omezen?

    Každý manažér lokalizace může volně upravovat atributy i odkazy určené pro objednání rozvozu jídla (v případě restaurací). Jejich úkolem je navíc řídit aktuální provozní dobu. Mohou také změnit adresu firmy. Dalším praktickým právem je možnost vytvářet a spravovat a především publikovat záznamy ovlivňující rozpoznatelnost společnosti. Manažér lokalizace má také přístup k úpravám, mazání a přidávání titulních fotek a dalších fotek. Poslední tři funkce jsou odebírání a přidávání produktů, načítání statistik a možnost reagovat na recenze zákazníků.

    Za co přesně je manažer zodpovědný?

    Každý manažér má stejná práva jako manažér lokalizace. Navíc má další přístupy. Jedním z nich je možnost libovolně upravovat všechny adresy URL. Někdy takové změny vyžaduje optimalizace vizitky. Manažer poté přijímá všechny aktualizace a zapíná a vypíná rezervace, které může potenciální zákazník provést. Mezi jeho úkoly navíc patří aktualizace vybraných nastavení polohy, úprava profilu společnosti z úrovně vyhledávače a Google Maps. Má také možnost spravovat všechna propojení s účty Google Ads, odesílat zprávy a přidávat štítky. Kromě toho může změnit telefonní číslo přiřazené k názvu společnosti, typ služby, logo dosud přidělené společnosti a odpovídat na otázky v sekci „Otázky a odpovědi“.

    Objednání pozicování vizitky Google u SEO agentury

    Nejdůležitějším přínosem spolupráce s profesionální SEO agenturou je svěření práce na zlepšení viditelnosti vizitky na Google Maps lidem s mnoha úspěchy. Navíc můžete si být jistí, že nebudou prováděny žádné činnosti, které by byly v rozporu s předpisy. Toto je nejrychlejší způsob, jak snížit své hodnocení nebo dokonce úplně ztratit viditelnost ve výsledcích vyhledávání. Chyb tohoto typu se nejčastěji dopouštějí lidé, kteří si sami provádějí pozicování Google Maps vizitky. Jejich odstranění zabere spoustu času a úsilí. Kde tedy začíná spolupráce se SEO agenturou?

    Prezentace služby Moje firma na Googlu a pozicování s agenturou SEO

    Stejně jako v případě webových stránek předchází pozicování vizitky GMB hloubková analýza. To se samozřejmě týká pouze situací, ve kterých již byla vytvořena. Poté manažéři lokalizace stanoví strategii zaměřenou na systematické zlepšování viditelnosti v žebříčku. Výsledky vyhledávání tak získají nejvyšší hodnocení. V praxi to znamená nejen zvýšený počet telefonátů, ale i přímé přesměrování z vizitky na danou webovou adresu. To je snadný způsob, jak zvýšit prodej.

    Sledování pozicování vizitek Moje firma na Googlu

    Pozicování GMB zahrnuje neustálé sledování pozice a kontrolu účinnosti provedených změn. SEO specialisté tak ověřují veškeré činnosti a neustále zlepšují strategii, díky čemuž jsou výsledky vyhledávání plně uspokojivé. K tomuto účelu využívají placené i bezplatné analytické nástroje, které poskytují mnoho cenných informací. Na základě těchto údajů se dozvídáme nejen o návštěvnosti vašeho webu, ale také o počtu spojení, zobrazení fotek a žádostí o informace příjezdu skutečných zákazníků. Čím více informací z různých období, tím více SEO mohou nahlížet na pozicování vizitky z širšího úhlu a zavádět pouze změny, které jsou nejúčinnější.

    Udržení vysoké a stabilní pozice vizitky v Mapách Google je klíčem k úspěchu

    Klíčovou fází je dosažení vysoké pozice ve výsledcích vyhledávání vizitek. Je však třeba připomenout, že vizitka tam nezůstane navždy. Neustálé sledování aktivit konkurence a analýza všech dat umožňuje pozicionérům okamžitě reagovat v případě jakýchkoliv pohybů souvisejících s poklesem umístěné vizitky v žebříčku. To je další výhoda spolupráce s agenturou. Nemusíme trávit drahocenný čas neustálým sledováním vizitky své společnosti.

    Jak dlouho musíte čekat na účinky pozicování vizitek v Mapách Google?

    Toto je jedna z nejčastějších otázek lidí, kteří zvažují pozicování internetových stránek a tím pádem vizitky u SEO agentury. Nelze na ně však jednoznačně odpovědět. Nejprve byste měli zvážit historii vizitky nebo její absenci, poté samotné odvětví společnosti, adresu webu a jeho rozpoznání, konkurenceschopnost, kvalitu stránky, na kterou vizitka odkazuje, přítomnost na sociálních sítích a další faktory. Teoreticky pozicování dané vizitky umožňuje rychleji získat uspokojivé výsledky. Samozřejmě existují i výjimky z každého pravidla. Účinky optimalizace vizitek jsou obvykle viditelné po několika minutách, maximálně po 24 hodinách. Reálný dopad vizitky na zvýšení zájmu o nabídku je však mnohem delší. Obvykle se pohybuje v rozmezí jednoho až několika, maximálně desítek týdnů (to se týká mimo jiné tzv. vysoce konkurenční odvětví).

    Vyplatí se umístit vizitku na Google Maps natrvalo?

    Naprostá většina společností s fyzickým sídlem bude těžit z přítomnosti své vizitky na vrcholu žebříčku. Pokud i přes vysokou pozici nevidíme přímý převod do prodeje, pak se vyplatí důkladně rozebrat celou nabídku, prověřit konkurenci a projít si celou prodejní cestu. Dobrou volnou bude také UX audit, což může ukazovat na chyby při konstrukci webu a naznačovat oblasti ke zlepšení. Sluší se připomenout, že konkurence nespí a určitě se dříve či později pokusí dosáhnout vyšší pozice v žebříčku vizitek. Z tohoto důvodu je tak důležité neustále pozicovat vizitku Google a sledovat aktivity společností ze stejného odvětví. K tomuto účelu se vyplatí využít užitečný nástroj, kterým je Google Search Console.

    Co jsou atributy GMB?

    Hlavním úkolem atributů je poskytnout všem zájemcům nejdůležitější informace o daném podnikání, např. internetových obchodech s oblečením nebo potravinami. Stojí za to vědět, že typy atributů jsou striktně závislé na konkrétním odvětví, ve kterém působíte. V případě hotelů to mohou být informace o parkovacích místech. Zákazníci, kteří si zakoupili produkt nebo použili službu, mohou přidat atributy prostřednictvím svého účtu Google. Na druhou stranu majitelé vizitek mohou většinou jen naznačit, že danou firmu řídí ženy. Někdy jsou k dispozici i další možnosti. Můžete také spravovat vizitky. To platí zejména tehdy, když atributy nejsou pravdivé. Vlastník pak může zrušit zaškrtnutí atributu a odeslat společnosti Google žádost o odstranění těchto informací. Nepřesné atributy pod danou adresou se mohou objevit náhodně nebo úmyslně, proto je okamžitá reakce tak důležitá. Díky ní již nebudou potenciální zákazníci a další zájemci uváděni v omyl.

    Co byste měli vědět o upozorněních GMB?

    Jednou z praktických funkcí vizitky GMB jsou upozornění. Díky nim se okamžitě dozvíte o všech důležitých událostech a informacích týkajících se vašeho podnikání. V panelu Google máte možnost upravit upozornění, díky čemuž budete dostávat jen ty informace, které jsou z vašeho pohledu nejdůležitější. Lze je zasílat jak na mobilní zařízení, tak na e-mail. Správa upozornění se provádí výběrem následujících variant – informace o zveřejnění něčeho na profilu společnosti, návrhy na aktualizaci profilu, informace o nových funkcích, aktualizace profilu, upozornění na nové sledující a rezervace. Poslední možnost se týká pouze mobilních zařízení a tedy provozu pomocí aplikace Google. Všechna upozornění můžete samozřejmě také vypnout kliknutím a podržením.

    Získejte více
    potenciálních zákazníků
    OBJEDNEJTE SI AUDIT

    Pozicování vizitky Google – pokročilá nastavení

    Majitelé vizitek přítomných v Mapách Google mohou také upravovat pokročilá nastavení. Patří mezi ně mj. jedinečný identifikátor firemního profilu. Ke stažení stačí poslat e-mail týmu Google, použít chat nebo telefon. V pokročilém nastavení můžete také zapnout nebo vypnout příchozí hovory z Google Assistant. Tato funkce je užitečná zejména při přijímání objednávek a aktuálních informací. Štítky jsou další možností dostupnou v pokročilých nastaveních. Dokáže je nejen přidávat, ale také seskupovat do tzv. dávkových předávacích listů. Stojí za to věnovat pozornost kódu prodejny. To platí zejména pro podnikatele s více společnostmi, kteří chtějí využívat inzerci využívající místní inventář. Posledním pokročilým nastavením je telefonní číslo Google Ads. Díky němu je možné zobrazit umístění jiného čísla, než je uvedeno v profilu GMB. K propojení Google Ads s firemním profilem a používání vaší polohy potřebujete telefonní číslo.

    Pozicování vizitky Google – shrnutí

    Správná optimalizace vizitky GMB s následným pozicováním může v relativně krátké době přinést hmatatelné výsledky v podobě zvýšené návštěvnosti webu společnosti. Proč? V první řadě proto, že se stále jedná o jeden z méně oceňovaných nástrojů, který je ve prospěch pozicování webu často opomíjen. Největší efekty lze očekávat v situacích, kdy konkurence na přítomnost a kvalitu vizitky příliš nehledí. Sluší se také dodat, že v případě různých problémů s vizitkou je obvykle lepší všechny chyby opravit, než ji mazat a znovu vytvářet.

    Místní firmy mohou generovat až 50 % návštěvnost z vizitek. V éře tak vysoké konkurence na trhu nelze ignorovat žádný z účinných nástrojů zvyšujících návštěvnost, protože v dlouhodobém i krátkodobém horizontu, to znamená ztráty. Navíc díky mnoha funkcím a přítomnosti cenných odkazů může být vizitka dalším komunikačním kanálem s příjemci. Prostřednictvím krátkého, spolehlivého a především konkrétního sdělení získáváte v očích potenciálních zákazníků a budujete s nimi dlouhodobé vztahy založené na vzájemné důvěře.

    Doporučujeme vám vytvořit nebo doplnit vizitku GMB. Jedná se o mimořádně důležitou součást propagace služeb na internetu. Díky kompletní vizitce máte šanci zaujmout místní zákazníky, prezentovat svůj podnik přístupem a názory.

    Pamatujte, že vizitka se ve vyhledávači a na Google Maps objeví až po úspěšném ověření.

    OHODNOŤTE TEXT
    Průměrné hodnocení 5/5 - Počet hodnocení: 36
    OBJEDNEJTE SI ZDARMA SEO AUDIT

      Odesílání

      Začni

      od SEO konzultace
      zdarma

      Investujte do podrobné SEO konzultace a zjistěte více o výkonu vašeho internetového obchodu. Uděláme pro vás komplexní analýzu, díky které získáte jasnou představu o tom, co je potřeba zlepšit.

      • I Náš SEO expert vás bude kontaktovat telefonicky.
      • II Domluvíme si bezplatnou konzultaci v čase, který vám vyhovuje.
      • III SEO konzultant provede audit vašeho webu a poskytne vám strategická doporučení, která zlepší výkon vašeho internetového obchodu.
      • IV Obdržíte podrobnou SEO zprávu zohledňující řadu důležitých faktorů hodnocení Google.

      Thank you
      for your contact.

      Let’s start growing
      your traffic

      Go back to the home page