Na první účinky pozicování si musíte trpělivě počkat, ale dosažené výsledky mohou přinášet benefity po dlouhou dobu. Svědčí o tom situace jednoho z našich klientů. Po ukončení spolupráce mohl stále počítat s udržením uspokojivé návštěvnosti, což bylo výsledkem společných SEO aktivit, které vedly k působivému zvýšení viditelnosti.
Mosquito je internetový obchod, který je lídrem v oděvním průmyslu. Naším úkolem bylo vybudovat viditelnost webu ve výsledcích organického vyhledávání. SEO aktivity pro klienta probíhaly od srpna 2019 do května 2020.
Za 11 měsíců provozu se viditelnost webu klienta v TOP10 výsledků vyhledávání zvýšila z 1 497 na 2 974 frází, tedy o 98,66 %, jak ukazuje graf níže:
Podařilo se nám také vygenerovat zvýšení viditelnosti v TOP3 výsledcích vyhledávání. Za 11 měsíců vyskočila z 379 na 603 frází, tedy o 59,10 %, což je vidět na grafu níže:
Dosažené pozicovací efekty byly tak působivé, že web klienta byl zařazen do žebříčku TOP10 SENUTO zveřejněného na začátku roku 2020, který představuje weby s nejvyšší dynamikou organického růstu návštěvnosti:
Po ukončení spolupráce klient nepodnikal žádné úkony v oblasti pozicování. V důsledku toho web utrpěl snížení viditelnosti. Dříve dosahované efekty SEO aktivit však stále přinášejí zisky. Návštěvnost odhadovaná pomocí SimilarWeb je stále velmi vysoká a činí 393 660 návštěv za měsíc:
Návštěvnost generovaná po ukončení spolupráce je stále cennou návštěvností, protože celých 97,74 %, tj. 384 763 návštěv měsíčně, pochází z Polska:
Analýza grafů ukazuje, že provoz z vyhledávačů je zdaleka dominantním zdrojem návštěvnosti. To představuje 63,42 %, tj. 244 017 návštěv za měsíc:
Možnou trvanlivost SEO efektů potvrzuje fakt, že 73,10 %, tedy 178 376 návštěv za měsíc, tvoří návštěvnost z organického vyhledávání:
Přesnější obrázek o viditelnosti zákazníka získáme po odečtení návštěvnosti značky, tedy vycházející ze slovního spojení „mosquito“. Tvoří 16,11 % výše uvedeného hodnotu, což znamená, že bez ní činí návštěvnost webu zákazníka 149 640 návštěv měsíčně.
Výše uvedený příklad jasně ukazuje, jak ziskové pozicování je. Jeho účinky mohou přetrvávat i po dokončení optimalizačních činností. V tomto případě je velmi důležité pečlivé plánování a důsledné prosazování strategie postupování. Je však třeba připomenout, že SEO ze své podstaty nezaručuje věčné udržení dosažené pozice a nejlepších výsledků je dosahováno dlouhodobým jednáním.
Začni
od SEO konzultace
zdarma
Investujte do podrobné SEO konzultace a zjistěte více o výkonu vašeho internetového obchodu. Uděláme pro vás komplexní analýzu, díky které získáte jasnou představu o tom, co je potřeba zlepšit.