Naše zkušenosti ukazují, že mnoho zákazníků má obavy z migrace webových stránek. Někdy se dokonce tomuto procesu brání za každou cenu, ale je to správné? Migrace webových stránek je samozřejmě spojena s určitými riziky, ale to neznamená, že byste se ji měli vyhýbat, protože v mnoha případech přináší více výhod než ztrát. Majitel internetového obchodu Pauzza.pl to zjistil na vlastní kůži. Zhruba dva týdny po migraci se výrazně zvýšila viditelnost jeho webu. Migrace je úspěšná, pokud probíhá pod dohledem odborníků. Ale jak to naplánovat? O tom si můžete přečíst níže.
Pauzza.pl je online butik s dámským oblečením. Při rozhovoru s klientem jsme zjistili, že stávající systém, na kterém byl web založen, nesplňoval očekávání zaměstnanců a navíc nezajišťoval stabilitu z hlediska zákaznického servisu. Chyby vyplývající z vadného systému často vedly k chybám v objednávkách, což mělo negativní dopad na názor zákazníka o prodejně. Dalším zásadním problémem byla stará verze obchodu založená na WordPressu s pluginem WooCommerce.
Naši specialisté navrhli migraci webových stránek, aby reagovali na výzvy klienta. To je v této situaci jediné správné a nejúčinnější řešení, protože jedině ono dalo klientovi možnost zbavit se problémů prezentovaných při konzultaci. Migrace je proces, který je šancí na úspěch pro mnoho internetových obchodů. Je to také příležitost k realizaci nové strategie pozicování a provedení změny SEO, které budou například zdrojem long tail pohybu.
Zákazník akceptoval plán postupování. Než jsme však zahájili proces migrace, provedli jsme komplexní SEO audit. Na základě analýzy jsme navrhli další změny:
Dále jsme provedli průzkum klíčových slov a ve spolupráci s copywritery jsme rozšířili textovou vrstvu v souladu s dříve plánovanou strukturou. Doplňovali jsme mj. popisy kategorií. Dalším krokem byla implementace silo struktury webu a plné propojení.
Důsledkem těchto akcí byl náhlý a stabilní vzestupný trend v doméně, který je vidět v grafu níže.
Konečně nastal okamžik, kdy jsme mohli zahájit migraci webu. Rozhodli jsme se převést starou verzi webu Pauzza.pl na platformu Magento2. Jedná se o platformu elektronického obchodu, která umožňuje vytvořit jak jednoduchý internetový obchod, tak i rozsáhlejší prodejní stránku. Více o specifičnosti Magento2 a dalších prodejních platformách jsme psali na našem blogu v tomto článku.
Migraci provedla externí společnost zabývající se vývojem webu, ale celý proces byl monitorován a koordinován našimi specialisty. Převod webu byl zahájen pozdě v noci, aby se minimalizovala možná ztráta návštěvnosti a zákazníků při převodu webu.
V souladu s dobrou praxí jsme po migraci provedli audit po migraci. Analýza ukázala poměrně výraznou chybu: při přesunu webu nebylo možné přepsat některé interní odkazy použité v popisech kategorií. Naše odpověď byla výslovná: krátce po identifikaci problému jsme přešli na manuální optimalizaci každé kategorie, abychom optimalizovali interní linkování, které je důležité pro SEO a viditelnost webu. Tento problém byl rychle vyřešen.
Plně správně provedená migrace webových stránek výrazně zvýšila úroveň viditelnosti webových stránek, což potvrzují níže uvedená čísla a graf.
Dva týdny po migraci:
TOP 3 – nárůst o 6% – aktuálně 107 slov
TOP 10 – nárůst o 6,2 % – aktuálně 346 slov
TOP 50 – nárůst o 4 % – aktuálně 11 500 slov
Po úspěšné migraci jsme plně migrovali analytické nástroje, jako jsou: Google Analytics (s Enhanced Ecommerce), Google Search Console a Google Tag Manager. Je opravdu těžké si představit moderní pozicování bez těchto nástrojů. Právě díky nim se mimo jiné učíme jak se naši klienti na webu chovají, a můžeme také určit, odkud pocházejí.
Dále jsme začali publikovat další obsah, který vytvořili naši copywriteři před migrací. Záměrně jsme je nezveřejnili před migrací stránek. Proč? Protože zveřejnění popisů po migraci je šancí na ještě větší vzpruhu od indexovacích robotů, které jsme se podle očekávání dočkali.
Migrace webových stránek je náročný proces, ale dobře naplánovaný přináší obrovské výhody, které vedou ke zvýšení prodeje a viditelnosti webu. Podejte zprávu našim specialistům, kteří úspěšně migrovali webové stránky z různých odvětví.
Začni
od SEO konzultace
zdarma
Investujte do podrobné SEO konzultace a zjistěte více o výkonu vašeho internetového obchodu. Uděláme pro vás komplexní analýzu, díky které získáte jasnou představu o tom, co je potřeba zlepšit.